Back on track.

Känns som om det är dags för en liten uppdatering här. Var ett tag sedan jag flyttade hem från Oslo nu. Tre veckor och två dagar sedan för att vara exakt.

Sedan dess har det hänt en hel del. Jag är tillbaka på mina gamla jobb i Västervik, även om jag inte har varit på det ena ännu. Jag försöker umgås med mina vänner så mycket som möjligt och jag har slöat ihop totalt.

På tal om jobbet. Gubbarna får nog börja oroa sig för vad de oroade sig för i vintras nu. Att jag skulle bli nästa blondinbella på att skriva alla dumheter de gör och roliga kommentarer här. Ett av mina smeknamn jag fått på jobbet sedan jag kom tillbaka är "det där lilla popoffret". Jag? Popoffer? Bara för att jag satte igång radion.
En annan rolig grej jag hörde igår när vi satt i bilen på väg till jobbet var en som kallade sin fru/sambo (jag vet inte vad hon är) för "kastrullhövdingen". Visst har man hört många olika smeknamn som typ chefen, men kastrullhövdingen?

Har hunnit med att gå på bio två gånger sen jag kom tillbaka också. Män som hatar Kvinnor med Max, Elin och Andreas och sedan I taket lyser stjärnorna med Evelina. Jag och Max hade tur i oturen. För min reservation var helt borta, förmodligen för att jag bokade biljetterna när jag fortfarande var kvar i Oslo. Men som tur var så var det några som inte hämtade ut sina biljetter och då kunde vi få dom.

Igår var vi ute och firade Elin som fyllde 20. Blev lite kinamat och sedan satte vi oss på Sahara och pratade lite hela gänget. Riktigt mysigt.

Har åkt på en förkylning den här veckan såhär superlämpligt eftersom jag åker till Tandådalen imorgon för lite skidåkning. Lär väl sluta med att jag ligger nerbäddad och inte orkar någonting när jag väl är där.

Nu ska jag gå och hosta ihjäl mig och leta upp mina halstabletter. Sedan måste jag städa undan i rummet, söka några jobb och packa ner skidkläderna.

Återkommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0